SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2Educação científica e atividade grupal na perspectiva sócio-históricaA hipótese e a experiência científica em educação em ciência: contributos para uma reorientação epistemológica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Ciência & Educação (Bauru)

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

GALIAZZI, Maria do Carmo  y  MORAES, Roque. Educação pela pesquisa como modo, tempo e espaço de qualificação da formação de professores de ciências. Ciênc. educ. (Bauru) [online]. 2002, vol.8, n.2, pp.237-252. ISSN 1516-7313.  https://doi.org/10.1590/S1516-73132002000200008.

This paper presents some arguments intending to demonstrate the strenghts of educating through inquiry as a way, a time and a space for teacher education. Starting with the presentation of some principles that base education through inquiry, it is showed, always based on practical examples, how these may be implemented with the use of an inquiry cycle formed by questioning, argumenting and validating. It is also intended to show how this process of teacher education may reach a high for-mal and political quality. In conclusion it is argued that educating through inquiry may help to over-come some historical limitations of teacher education courses.

Palabras clave : educating through inquiry; Science teacher education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons