SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número3Construção e reconstrução de um sistema hipermídia sobre anticorpos monoclonais com base na estrutura cognitiva do especialista de conteúdoA nova (moderna) biologia e a genética nos livros didáticos de biologia no ensino médio índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Ciência & Educação (Bauru)

versão On-line ISSN 1980-850X

Resumo

BELLINI, Marta  e  FRASSON, Priscila Caroza. Science and its teaching: what scientists and textbooks say on HIV/AIDS?. Ciênc. educ. (Bauru) [online]. 2006, vol.12, n.3, pp. 261-274. ISSN 1980-850X.  http://dx.doi.org/10.1590/S1516-73132006000300002.

Two discourses on the HIV/AIDS theme in newspaper texts and in scientific textbooks for secondary schools were analyzed. Investigation of the discourses suggested studies on the role of figures of speech, especially metaphors, in scientific and pedagogical models. Results showed that the discourses are wide apart since the pedagogical model of the textbook discourse does not have any link to scientific discoveries.

Palavras-chave : HIV/AIDS; analysis of discourses; figures of speech.

        · resumo em Português     · texto em Português     · pdf em Português