SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número4O papel da problematização freireana em aulas de ciências/física: articulações entre a abordagem temática freireana e o ensino de ciências por investigaçãoConcepções de ciência de um grupo de licenciandas em Pedagogia e suas relações com o processo formativo índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Ciência & Educação (Bauru)

versão impressa ISSN 1516-7313versão On-line ISSN 1980-850X

Resumo

MAIA, Madeline Gurgel Barreto  e  MARANHAO, Cristina. Literacy in native language and mathematics. Ciênc. educ. (Bauru) [online]. 2015, vol.21, n.4, pp.931-943. ISSN 1980-850X.  https://doi.org/10.1590/1516-731320150040009.

This paper addresses perspectives and connections between Native Language and Mathematics Literacies, regarding the official requirements for Brazilian nine years of 'Fundamental School', in order to emphasize their interdependence and relevance. A qualitative study based on official documents and researches from 1996 to 2012 is presented. Based on this process, it is possible to come up with some improvements in basic education, related to language and mathematical literacies. The authors suggest the impact of governmental policies for educational institutions. The theoretical background that can be used to choose a suitable mathematical education strategy for Fundamental Schools is given in the conclusion.

Palavras-chave : Native language literacy; Mathematics literacy; Teaching strategies; Fundamental school.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )