SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1Carne ovina, turismo e desenvolvimento local: potencialidades para o Mato Grosso do SulProposta de classificação de arranjos produtivos locais por indicadores de identificação: um estudo multivariado índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Interações (Campo Grande)

versão impressa ISSN 1518-7012

Resumo

MARSCHNER, Walter. The struggle for a new concept of rural space: epistemological considerations. Interações (Campo Grande) [online]. 2011, vol.12, n.1, pp. 41-52. ISSN 1518-7012.  http://dx.doi.org/10.1590/S1518-70122011000100005.

The education of the country comes from an ample process of ressignification of the concept "rural space" -historically understand as subaltern social space - to the concept "country", as a pedagogical space. From the conceptual dispute about this space, there are also reconfigured epistemological matrices. The goal of this article is, on the one hand, to understand why the "rural space" was sociological reconstructed in a new concept "country", taking off some theoretical consequences of this process and, on the other hand, to demonstrated some aspects that evidence this epistemical new ordination. From these evidences it is pointed about the necessity to affirm the education of the country as a construction of knowledge in the diversity.

Palavras-chave : Rural Development; Diversity; Education of the Country.

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Português     · pdf em Português