SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1(In)segurança alimentar e nutricional: desenvolvimento de um indicador do problema e experimentação em famílias da Paraíba, BrasilAspectos de Engenharia para a adaptação do Estádio Municipal do Pacaembu à prática do Rúgbi índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Interações (Campo Grande)

versão impressa ISSN 1518-7012

Resumo

OLIVEIRA, Sandra Regina Ferreira de  e  CAIMI, Flávia Eloisa. The History taught is school: is it possible to think/act from the whole?. Interações (Campo Grande) [online]. 2014, vol.15, n.1, pp.89-99. ISSN 1518-7012.  http://dx.doi.org/10.1590/S1518-70122014000100009.

In this text, based on the question "which are the characteristics of the teaching and the learning of History in the different stages of Elementary School?", we analyze the difficulties and obstacles faced by students and teachers, the specifics of both learning and teacher education in the areas of History and Pedagogy, the way teachers express their pedagogical practices, and the consequences of these ways of teaching for the students' learning processes.

Palavras-chave : Teaching of History; Teacher education; Learning.

        · resumo em Português | Francês | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons