SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 issue1Physics games evolution, formative assessment and reflexive teacher practice author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

Share


Revista Brasileira de Ensino de Física

Print version ISSN 1806-1117On-line version ISSN 1806-9126

Abstract

BARROS, J. Acacio de; REMOLD, Julie; SILVA, Glauco S.F. da  and  TAGLIATI, J.R.. Engajamento interativo no curso de Física I da UFJF. Rev. Bras. Ensino Fís. [online]. 2004, vol.26, n.1, pp.63-69. ISSN 1806-1117.  http://dx.doi.org/10.1590/S0102-47442004000100011.

Neste trabalho descrevemos uma série de modificações no ensino de Física I para alunos do curso de Física da UFJF. Estas modificações introduziram um ambiente de engajamento interativo. Analisamos o sucesso do método aplicando o Force Concept Inventory e mostramos uma melhora do desempenho dos alunos, se comparados aos desempenhos típicos dos alunos em métodos convencionais.

Keywords : engajamento interativo; aprendizado colaborativo; instrução por pares; metacognição.

        · abstract in English     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License