SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1A cultura estética e a educação do gosto como caminho de formação e humanização na área da saúdeCapacitação discente no processo de trabalho em diagnóstico por imagem do técnico em enfermagem índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Trabalho, Educação e Saúde

versão On-line ISSN 1981-7746

Resumo

CASTRO, Cristiane Pereira de  e  CAMPOS, Gastão Wagner de Sousa. Paideia Institutional Support as a strategy for continuous education in health. Trab. educ. saúde [online]. 2014, vol.12, n.1, pp.29-50. ISSN 1981-7746.  http://dx.doi.org/10.1590/S1981-77462014000100003.

This is a support-type research intervention. This study evaluated the effects of the Extended and Shared Clinic Comanagement course-intervention, especially with regard to the incorporation of knowledge that helps professionals develop the ability to network, to work in teams, and to co-manage health work. The course was offered to professionals comprising the Airport Health Center and the David Capistrano Psychosocial Care Center teams and institutional supporters of the Southwest District of Campinas, São Paulo. Two techniques were used to generate the data: Observation and conducting assessment focus groups with the professionals who took part in the course. Relevant changes were noted among the professionals with regard to their own clinical, political-institutional and government dimensions.

Palavras-chave : health education; institutional support; Paideia Method; continuing health education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons