SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número4Prazer-sofrimento dos trabalhadores de enfermagem de um serviço de hemodiáliseRedes sociais e participação em uma comunidade referenciada a uma unidade de saúde da família índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Gaúcha de Enfermagem

versão On-line ISSN 1983-1447

Resumo

SANTOS, Mateus Casanova dos; LEITE, Maria Cecília Lorea  e  HECK, Rita Maria. Recontextualization of Nursing clinical simulation based on Basil Bernstein: semiology of pedagogical practice. Rev. Gaúcha Enferm. (Online) [online]. 2010, vol.31, n.4, pp. 746-752. ISSN 1983-1447.  http://dx.doi.org/10.1590/S1983-14472010000400019.

This article is a case study of investigative and descriptive participant character, from the educational experience of learning in the trigger Simulation in Nursing, the second half of the first cycle of Faculdade de Enfermagem (FEN), Universidade Federal de Pelotas (UFPel) where he develops simulation of clinical semiology and semiotics in Nursing. The goal is to study the recontextualization of pedagogic practice of simulation-based theories of the sociologist of education Basil Bernstein, contributing to the improvement process of planning education, and especially the evaluation of trigger learning. From reflections on this study, there is the theory of Bernstein as a powerful tool of semiotic pedagogical practices, which contributes to the planning and analysis of curricular educational device.

Palavras-chave : Nursing Baccalaureate; Education; Simulation.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · pdf em Português