SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1Narrativas de uma portuguesa vivendo no Brasil: algumas considerações sobre suas experiências interculturaisOs gêneros textuais em cena: uma análise crítica de duas concepções de gêneros textuais e sua aceitabilidade na educação no Brasil índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Revista Brasileira de Linguística Aplicada

versão On-line ISSN 1984-6398

Resumo

MELO, Glenda Cristina Valim de. The ICT use in the work of English language professors. Rev. bras. linguist. apl. [online]. 2012, vol.12, n.1, pp. 93-118. ISSN 1984-6398.  http://dx.doi.org/10.1590/S1984-63982012000100006.

This article presents representations about the kind of work that university professors hope to achieve when using Information & Communications Technology (ICT) in the classroom. The theoretical background is based on Socio-discursive Interactionism, theories about work as developed in Clinical Activity and Ergonomics and in the characteristics of work proposed by Machado (2010). Six English language professors that use ICT at work participated in the research project. Data were collected via internet, through e-mail or Moodle. Each participant provided a text on their experiences and the use of ICT. The results indicate that university professors use the ICT in the same way, butsome restrictions to this matter are appointed by public university professors.

Palavras-chave : Teacher’s work; Information and communications technology; University professor; English language.

        · resumo em Português     · texto em Português     · pdf em Português