SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1Estudo do posicionamento dos alunos na sua relação com o sucesso escolarO Ateneu: uma análise de mecanismos disciplinares no romance de Raul Pompeia índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Educação & Realidade

versão On-line ISSN 2175-6236

Resumo

STORCK, Damaris Fabiane  e  JANZEN, Henrique Evaldo. Authorship, interventions and cultural dislocation: an intercultural analysis. Educ. Real. [online]. 2013, vol.38, n.1, pp.319-337. ISSN 2175-6236.  https://doi.org/10.1590/S2175-62362013000100017.

This article presents an intercultural analysis from bakhtinian conception of language of the English text book Keep in Mind approved by PNLD - 2011. The three categories of analysis used in this paper - duplication of the other, hybrid constructions and exotopy - express the movements of the approximation between authors and school culture and have an specific aim: identify some evidence of the author's cultural dislocation during the elaboration of the book, to understand the relations between the authorship and the evaluate criterions of PNLD.

Palavras-chave : Authorship; Text Book; Cultural Dislocation.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons