SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número4O uso de textos polêmicos em sala de aula: formação e prática docenteA constituição de corpos guerreiros em um currículo escolar índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Educação & Realidade

versão On-line ISSN 2175-6236

Resumo

UBERTI, Luciane. Educational intentionality. Educ. Real. [online]. 2013, vol.38, n.4, pp.1223-1242. ISSN 2175-6236.  https://doi.org/10.1590/S2175-62362013000400012.

This article presents a means of rationally analyzing the goals of education, while the configuration of certain projections is essential to the functioning of the school. To analyze the way in which this field of power-knowledge sets such projections, and deals with the impotence that is immanent, this study uses the studies of Michel Foucault and Gilles Deleuze, especially those concerning the criticism of the representational thinking. In this sense, it analyses the speech portrayed in the political and pedagogical project of the Citizen School, implemented in the city of Porto Alegre, which combines backgroung endowed with truth value of knowledge in the field of education today.

Palavras-chave : Intention; Representational; Knowledge.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons