SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 issue2Planejamento estratégico: recomendações sobre os ambientes externo e internoTeletrabalho e comunicaçao em grandes CPDs author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

Share


Revista de Administração de Empresas

Print version ISSN 0034-7590

Rev. adm. empres. vol.35 no.2 São Paulo Mar./Apr. 1995

http://dx.doi.org/10.1590/S0034-75901995000200008 

ARTIGOS

 

Introdução à pesquisa qualitativa e suas possibilidades

 

 

Arlida Schmidt Godoy

Professora do Departamento de Educação da UNESP, Rio Claro

 

 


Palavras-chave: Pesquisa qualitativa, pesquisa social, metodologia da pesquisa, história da pesquisa qualitativa, Ciências Sociais.


Key words: Gualitative research, social research, research methodology, qualitative research history, Social sciences.


 

 

Texto completo disponível apenas em PDF.

Full text available only in PDF format.

 

 

Artigo recebido pela Redação da RAE em junho/1994, avaliado em agosto/1994 e janeiro/1995, aprovado para publicação em janeiro/1995.

 

 

1. A ESCOLA de Chicago na visão de Howard S. Becker, Ciência Hoje, v. 12, n. 68, 1991, p. 54-60.
2. LAWRENCE, P. R., LORSCH, J. W. Differentiation and integration in complex organizations. Administrative Science Quarterly, v. 12, n. 1, 1967, p. 1-47.         [ Links ]
3. HIRSCH, P. M. Organizational effectiveness and the institutional environment. Administrative Science Quarterly, v. 20, n. 3, 1975, p. 327-44.         [ Links ]
4. SEBRING, R. H. The five million dollar misunderstanding: a perspective on state government-university interorganizational conflicts. Administrative Science Quarterly, v. 22, n.4, 1977, p. 505-23.         [ Links ]
5. BOGDAN, R. C., BIKLEN, S. K. Qualitative research for education: an introduction for to theoty and methods. Boston: Allyn and Bacon, 1982.         [ Links ]

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License