Acessibilidade / Reportar erro

ALUNOS-MONITORES: UMA EXPERIÊNCIA EM FUNDAMENTOS DE ENFERMAGEM

Students as proctors: a experience in Fundamental of Nursing

Resumos

São descritos os resultados da utilização de três alunos, de classes mais adiantadas, como monitores na disciplina Fundamentos de Enfermagem durante os periodos letivos de 1981 e 1982, e é analisada a opinião desses monitores e dos estudantes orientados por eles.


Three advanced students were used as proctors in Fundamentals of Nursing for the academic periods of 1981 and 1982. Results are presented and the opinions of both, the proctors and oriented students, are discussed.


Texto disponível apenas em PDF

REFERÊNCIAS BIBLIOGRÁFICAS

  • — BLOOM, B. New views of the learn: implications for instruction and curriculum. Educational Leadership: 563-76, Apr. 1978.
  • — DONOHUE, J.; LITZ, K.; SCOTT, S. PSI: an innovative approach to teaching nursing technologies. Journal of Nursing Education, 15(4):7, July 1976.
  • — HOGSTEL, M. D. A system foi personalized instruction. Nursing Outlook, 24:110-4, 1976.

Datas de Publicação

  • Publicação nesta coleção
    Ago 1984
Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem Av. Dr. Enéas de Carvalho Aguiar, 419 , 05403-000 São Paulo - SP/ Brasil, Tel./Fax: (55 11) 3061-7553, - São Paulo - SP - Brazil
E-mail: reeusp@usp.br