SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 issue1The interpereonnel relationship between the elder and his relativesPsychosocial analysis of health-illness process author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

Share


Revista da Escola de Enfermagem da USP

Print version ISSN 0080-6234On-line version ISSN 1980-220X

Rev. esc. enferm. USP vol.28 no.1 São Paulo Apr. 1994

http://dx.doi.org/10.1590/0080-6234199402800100096 

ARTIGOS ORIGINAIS

SISTEMATIZAÇÃO DA ASSISTÊNCIA À GESTANTE DE ALTO RISCO: ESTRATÉGIA PARA O ENSINO DE ENFERMAGEM OBSTÉTRICA

High risk pregnancy nursing care systematization: strategy to obstetric nursing teaching

Neide de Souza Praça* 

* Enfermeira. Mestre em Enfermagem. Professor Assistente do Departamento de Enfermagem Materno-Infantil e Psiquiátrica da Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo. Disciplina de Enfermagem Ginecológica, Obstétrica e Neonatal.

RESUMO

O presente estudo descreve uma experiência de ensino utilizando a sistematiza-ção da assistência de enfermagem aplicada a gestantes de alto risco internadas em uma maternidade. Mostra também a opinião dos alunos sobre o emprego desta metodologia.

Palavras-Chave: Enfermagem obstétrica; Processo de Enfermagem

ABSTRACT

The present study describes a teaching experience using high risk pregnancy nursing care systematization with patients of a maternity. It also shows the students opinion of the use of such methodology.

Key words: Obstetrical nursing; Nursing process

Texto disponível apenas em PDF

REFERÊNCIAS BIBLIOGRÁFICAS

HORTA, W. de A. Processo de enfermagem. São Paulo. EPU/EDUSP. 1979. [ Links ]

WALDOW, V.R. Processo de enfermagem: teoria e prática. Rev.Gaúcha Enf., v.9, n.1, p. 14-22, 1988. [ Links ]

Creative Commons License  This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License, which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.