SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
available issuesvol.34 issue122vol.35 issue124 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing   RSS

Cadernos de Pesquisa
On-line version ISSN 1980-5314

 

Table of contents
Cad. Pesqui. vol.34 no.123 São Paulo Sept./Dec. 2004

 Editorial
  
 
  
 Issue in Focus - Compensatory and Inclusive Policies in Educational Agenda
  
 ·  What is a fair school?
Dubet, François

  
 ·  Equal opportunities and educational policy
Tedesco, Juan Carlos

  
 ·  Millennium development goals, education and gender equality
Barroso, Carmen

  
 Other Issues
  
 ·  Masters and doctors in Brazil: jobs and policies for graduate education
Velloso, Jacques

  
 ·  Knowledge in a journey through pedagogical manuals (Portugal - Brazil)
Silva, Vivian Batista da; Correia, António Carlos da Luz

  
 ·  Vygotsky's concepts in Brazil: the production published in Cadernos de Pesquisa
Silva, Flávia Gonçalves da; Davis, Claudia

  
 ·  Basic education evaluation and federal regulatory actions
Freitas, Dirce Nei Teixeira de

  
 ·  Local board of education: autonomy and democratization of the educational system
Teixeira, Lucia Helena G.

  
 ·  Black identity and educational space: voices, stories and contributions of multiculturalism
Assis, Marta Diniz Paulo de; Canen, Ana

  
 Resenhas
  
 ·  Ensino técnico em Portugal e no Brasil: uma perspectiva da realidade
Martins, Angela Maria

  
 ·  Qualificação profissional: uma tarefa de sísifo
Tartuce, Gisela Lobo B.P.

  
 ·  Pluralidade cultural e inclusão na formação de professoras e professores: gênero, sexualidade, raça, educação especial, educação indígena, educação de jovens e adultos
Campos, Alexandre Cândido de Oliveira

  
 Book Highlights