SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
available issuesvol.30 issue3vol.31 issue2 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing   RSS

Revista Brasileira de Educação Médica
On-line version ISSN 1981-5271

 

Table of contents
Rev. bras. educ. med. vol.31 no.1 Rio de Janeiro Jan./Apr. 2007

 Editorial
  
 ·  Educação na saúde: educação dos profissionais de saúde - um campo de saber e de práticas sociais em construção
Feuerwerker, Laura C. M.

  
 Research
  
 ·  Emotional Support for the Medicine Student (ESMS) at "Santa Casa" in São Paulo: achievements and considerations
Bellodi, Patrícia Lacerda

  
 ·  Homeopathy: lack of information and prejudice in medical teaching
Teixeira, Marcus Zulian

  
 ·  Medical teaching: why is it so difficult to change?
Costa, Nilce Maria da Silva Campos

  
 ·  Reflections on the graduation oaths administered in Brazilian medical schools
Bitencourt, Almir Galvão Vieira; Neves, Flávia Branco Cerqueira Serra; Kuwano, André Yoichi; Rebello, Guilherme Soares; Fraga, Anna Milena; Neves, Nedy Maria Branco Cerqueira

  
 ·  Curricular reform in the health courses: what is the role beliefs play?
Ronzani, Telmo Mota

  
 ·  The contribution of pedagogic coordination in Medical teaching
Carabetta Júnior, Valter; Cury, Maria Cristina F. da S.

  
 ·  Medical education: learning with primary care
Ferreira, Ricardo Corrêa; Silva, Roseli Ferreira da; Aguera, Cristiane Biscaino

  
 ·  Health and education: a binomial worth being rescued
Arteaga Rodríguez, Carlos; Kolling, Marcelo Garcia; Mesquida, Peri

  
 ·  Metacognition and symbolic educational technology
Peixoto, Maurício de Abreu Pinto; Brandão, Marcos Antônio Gomes; Santos, Gladis dos

  
 Report Experience
  
 ·  Participation of medical students as examiners in an objective structured clinical examination
Amaral, Fernando T. V.; Troncon, Luiz E.A.

  
 ·  Learning with practice: an experience of Famema students
Marin, Maria José Sanches; Caputo, Valéria Garcia; Ishida, Érica; Giovanetti, Jakeline Neves; Pinto, Rafael Teixeira

  
 Letter to the Editor
  
 ·  Comentários sobre o artigo "Aulas práticas sem animais: podemos substituí-los sem perda da qualidade?", publicado na Revista Brasileira de Educação Médica
Zorn, Telma M. T.; Fortes, Zuleica Bruno

  
 Review
  
 ·  Higher education pedagogies: a capabilities approuch
Ribeiro, Carlos Dimas Martins

  
 Erratum