SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
números disponíveisvol.22 número3vol.23 número2 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas   RSS

Pro-Posições
versión On-line ISSN 1980-6248

 

Tabla de contenido
Pro-Posições vol.23 no.1 Campinas enero/abr. 2012

 Editorial
  
 
  
 Dossier
  
 ·  Cenas urbanas: apresentação do dossiê Educação, cidade e pobreza
Bittencourt, Agueda Bernardete

  
 ·  Escuelas y barrios cercados: entre la contención social y la contención educativa
Giovine, Renata

  
 ·  Immigrants from Bolivia at schools in São Paulo: borderlines for the right to education
Magalhães, Giovanna Modé; Schilling, Flávia

  
 ·  Violencia urbana, memoria y derecho a la ciudad: experiencias juveniles en Ciudad Bolívar
Herrera, Martha Cecilia; Chaustre, Alvaro

  
 ·  Chinos y gamines: imágenes de los habitantes pobres de Bogotá en la primera mitad del siglo XX
Palermo, Yeimy Cárdenas

  
 ·  Euripedes and Pasolini: the mythical rural world and the objective urban world: education and passages
Almeida, Milton José de

  
 Articles
  
 ·  Partnerships between the public and the private sector in São Paulo state schools and the teacher's work: some facts to ponder
Marin, Alda Junqueira; Penna, Marieta Gouvêa de Oliveira

  
 ·  Quantity and quality in research on education from the perspective of Marxist dialectics
Ferraro, Alceu Ravanello

  
 ·  Brazilian Master and Doctoral dissertations on gender differences in school achievement (1993-2007): a review
Carvalho, Marília Pinto de

  
 ·  Tendencies and tensions in the sociability of students from African countries where Portuguese is the official language at two Brazilian universities
Silva, Kelly; Morais, Sara Santos

  
 ·  The threshold of aesthetic experience: contributions to think about a subjectivation journey
Pereira, Marcos Villela

  
 Diverse and Prose
  
 
  
 Readings and Book Reviews
  
 ·  A pessoa religiosa na Sociologia da Religião de Georg Simmel
Paula, Patricia Amorim de

  
 ·  As artes no ensino superior: entre a razão e a paixão
Arruda, Cármen Lúcia Rodrigues

  
 Reading Note
  
 ·  Lev Vigotski: mediação, aprendizagem e desenvolvimento. Uma leitura filosófica e epistemológica
Banks-Leite, Luci