SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
available issuesvol.19 issue1vol.19 issue3 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing   RSS

Economia Aplicada
Print version ISSN 1413-8050On-line version ISSN 1980-5330

 

Table of contents
Econ. Apl. vol.19 no.2 Ribeirão Preto Apr./June 2015

 Artigos
  
 ·  IMPACTO DA VIOLÊNCIA NAS ESCOLAS PAULISTAS SOBRE O DESEMPENHO ACADÊMICO DOS ALUNOS
TEIXEIRA, EVANDRO CAMARGOS; KASSOUF, ANA LÚCIA

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  BRAZILIAN FEMALE LABOR MARKET: RACIAL-SKIN COLOR DISCRIMINATION AND INEFFICIENCY
FERNANDES, GUSTAVO ANDREY DE ALMEIDA LOPES

        · abstract in English | Portuguese     · text in English     · English ( pdf )
  
 ·  ESTABILIDADE DOS PROFESSORES E QUALIDADE DO ENSINO DE ESCOLAS PÚBLICAS
COSTA, LEANDRO OLIVEIRA; ARRAES, RONALDO DE ALBUQUERQUE E; GUIMARÃES, DANIEL BARBOZA

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  DETERMINANTES SOCIOECONÔMICOS, ESTRUTURAS PRODUTIVAS REGIONAIS E CONDIÇÃO OCUPACIONAL NO BRASIL, 2000-2010
LIMA, ANA CAROLINA DA CRUZ; SIMÕES, RODRIGO; HERMETO, ANA MARIA

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  DESIGUALDADE DE OPORTUNIDADES NA FORMAÇÃO DE HABILIDADES: UMA ANÁLISE COM DADOS LONGITUDINAIS
PROCÓPIO, IGOR VIEIRA; FREGUGLIA, RICARDO DA SILVA; CHEIN, FLÁVIA

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  EFICIÊNCIA NOS MERCADOS FUTUROS AGROPECUÁRIOS BRASILEIROS
RODRIGUES, MARCOS AURELIO; MARTINES FILHO, JOÃO GOMES

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  
 ·  DESIGUALDADE DE OPORTUNIDADES NO ACESSO AO ENSINO SUPERIOR NO BRASIL: UMA COMPARAÇÃO ENTRE 2003 E 2013
CARVALHO, MÁRCIA MARQUES DE; WALTENBERG, FÁBIO D.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )
  

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License