SciELO - Scientific Electronic Library Online

SciELO - Scientific Electronic Library Online

Article References

DAWSEY, John Cowart. A casa de Joana Dark: drama e montagem. Mana [online]. 2012, vol.18, n.1, pp. 91-119. ISSN 0104-9313.  http://dx.doi.org/10.1590/S0104-93132012000100004.

    ARTAUD, Antonin. 1987. O teatro e o seu duplo. São Paulo: Max Limonad. [ Links ]

    BAKHTIN, Mikhail. 1993. A cultura popular na Idade Média e no Renascimento. São Paulo: Hucitec/ Brasília: Ed. da UnB. [ Links ]

    BARTHES, Roland. 1987. “Brecht e o discurso: contribuição para o estudo da discursividade”. In: O rumor da língua. Lisboa: Edições 70. pp. 193-200. [ Links ]

    BENJAMIN, Walter. 1985a. “O surrealismo”. In: Obras escolhidas: magia e técnica, arte e política. São Paulo: Brasiliense. pp. 21-35. [ Links ]

    ___.1985b. “A obra de arte na era da reprodutibilidade técnica”. In: Obras escolhidas: magia e técnica, arte e política. São Paulo: Brasiliense. pp. 165-196. [ Links ]

    BORNHEIM, Gerd. 1992. Brecht: a estética do teatro. São Paulo: Graal. [ Links ]

    BRECHT, Bertolt. 1991. “Mãe coragem e seus filhos”. In: Teatro completo 6. Rio de Janeiro: Paz e Terra. pp. 171-266. [ Links ]

    DAWSEY, John C. 1989. Vila Vitória: the emergence of proletarian culture. Ann Arbor, Michigan: UMI. [ Links ]

    ___.1999. De que riem os “boias-frias”? Walter Benjamin e o teatro épico de Brecht em carrocerias de caminhões. Tese de Livre-Docência em Antropologia Social, Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social, Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo. [ Links ]

    ___.2005. “O teatro dos ‘boias-frias’: repensando a antropologia da performance”. Horizontes Antropológicos, 24:15-34. [ Links ]

    ___.2006. “O teatro em Aparecida: a santa e o lobisomem”. Mana. Estudos de Antropologia Social, 12(1):135-150. [ Links ]

    ___.2009. “Por uma antropologia benjaminiana: repensando paradigmas do teatro dramático”. Mana. Estudos de Antropologia Social, 15(2):349-376. [ Links ]

    DOUGLAS, Mary. 1976. Pureza e perigo. São Paulo: Perspectiva. [ Links ]

    EISENSTEIN, Sergei. 1990a. A forma do filme. Rio de Janeiro: Jorge Zahar. [ Links ]

    ___. 1990b. O sentido do filme. Rio de Janeiro: Zahar. [ Links ]

    GEERTZ, Clifford. 1983. “Blurred genres: the refiguration of social thought”. In: Local knowledge. New York: Basic Books. pp. 19-35. [ Links ]

    GINZBURG, Carlo. 1991. História noturna: decifrando o Sabá. São Paulo: Companhia das Letras. [ Links ]

    KRISTEVA, Julia. 1977. “Herethique de l’amour”. Tel Quel, 74:30-49. [ Links ]

    ___. 1980. Pouvoirs de l’horreur. Paris: Editions du Seuil. [ Links ]

    ___. 1988. Étrangers à nous-mêmes. Paris: Fayard. [ Links ]

    ___. 2002a. “Stabat mater”. In: The portable Kristeva. Ed. Kelly Oliver. New York: Columbia University Press. pp. 310-332. [ Links ]

    ___. 2002b. The portable Kristeva. Ed. Kelly Oliver. New York: Columbia University Press. [ Links ]

    LEACH, Edmund. 1983. “Nascimento virgem”. In: Edmund Leach. São Paulo: Ática. pp. 116-138. [ Links ]

    MARCUS, George E. 1994. “The modernist sensibility in recent ethnographic writing and the cinematic metaphor of montage”. In: L. Taylor (org.), Visualizing theory. New York and London: Routledge. pp. 37-53. [ Links ]

    ROSA, João Guimarães. 1988. Grande Sertão: Veredas. Rio de Janeiro: Nova Fronteira. [ Links ]

    TAUSSIG, Michael. 1986. Shamanism, colonialism, and the wild man: a study in terror and healing. Chicago/London: The University of Chicago Press. [ Links ]

    TURNER, Victor. 1969. “Liminality and communitas”. In: The ritual process: structure and anti-structure. Ithaca, New York: Cornell University Press. pp. 94-130. [ Links ]

    ___. 1974. “Hidalgo: history as social drama”. In: Dramas, fields and metaphors: symbolic action in human society. Ithaca and London: Cornell University Press. pp. 98-155. [ Links ]

    ___. 1982. “Introduction”. In: From ritual to theatre: the human seriousness of play. New York: PAJ Publications. pp. 7-19. [ Links ]

    ___. 1987. “Images and reflections: ritual, drama, carnival, film and spectacle in cultural performance”. In: The anthropology of performance. New York: PAJ Publications. pp. 21-32. [ Links ]

    ___. 1996. Schism and continuity in an african society. Washington, D.C.: Berg. [ Links ]