| JRME |
Questão de pesquisa; referencial teórico e revisão da literatura (breve); metodologia; qualidade (sequência lógica) |
Journal for Research in Mathematics Education: Practical Guides for Promoting and Disseminating Significant Research in Mathematics Education |
(Cai; Hwang; Robison, 2019) |
| JRME |
Breves aspectos sobre questão de pesquisa; resultados, discussão e interpretação de dados |
So What? Justifying Conclusions and Interpretations of Data |
(Cai et al., 2019a) |
| JRME |
Metodologia da pesquisa |
Choosing and justifying robust methods for educational research |
(Cai et al., 2019b) |
| JRME |
Formulação da questão de pesquisa |
Posing significant research questions |
(Cai et al., 2019c) |
| JRME |
Aspectos teóricos |
Theoretical framing as justifying |
(Cai et al., 2019d) |
| JRME |
Explanação breve sobre referencial teórico |
How Manuscripts Can Contribute to Research on Mathematics Education: An Expansive Look at Basic Research in Our Field |
(Herbst et al., 2022) |
| IJSME |
Título e resumo; introdução; questão de pesquisa; revisão da literatura; metodologia; resultados; discussão e conclusão |
The International Journal of Science and Mathematics Education: A Beginner’s Guide to Writing for Publication |
(Liljedahl, 2019) |
| IJSME |
Questão de pesquisa; referencial teórico |
Communicating the Significance of Research Questions: Insights from Peer Review at a Flagship Journal |
(Cai et al., 2020) |
| IJSME |
Questão de pesquisa; referencial teórico; qualidade (coerência); resultados (breve) |
Posing Researchable Questions in Mathematics and Science Education: Purposefully Questioning the Questions for Investigation |
(Cai; Mamlok-Naaman, 2020) |
| IJSME |
Questão de pesquisa |
Posing Fundable Questions in Mathematics and Science Education |
(King et al., 2020) |
| IJSME |
Questão de pesquisa |
On Meaningful, Researchable, and Generative Questions |
(Schoenfeld, 2020) |
| IJSME |
Questão de pesquisa |
Posing New Researchable Questions as a Dynamic Process in Educational Research |
(Stylianides; Stylianides, 2020) |
| FLM |
Explanação breve sobre introdução; questão de pesquisa; revisão da literatura; metodologia; resultados; discussão e conclusão |
The very multi-faceted nature of mathematics education research |
(Niss, 2019) |
| FLM |
Qualidade (escrita) |
What is worth publishing? A response to Niss |
(Bakker, 2019) |
| FLM |
Referencial teórico; metodologia (breve); qualidade (coerência) |
Constructing and employing theoretical frameworks in (mathematics) education research |
(Cai; Hwang, 2019) |
| FLM |
Introdução (breve); qualidade (gêneros de escrita científica) |
For the Learning of Mathematics: An Introduction to the Journal and the Writing Within It |
(Barwell; Reid, 2019) |
| ESM |
Referencial teórico (breve); qualidade (escrita correta e coerente) |
Supporting English non‑dominant language authors’ efforts to publish: perspectives from the editors‑in‑chief of highly recognised journals in Mathematics Education |
(Geiger; Delzoppo; Straesser, 2022) |
| ESM |
Qualidade (originalidade) |
Why to publish on mathematics education so as to be useful? Educational Studies in Mathematics and its founder Hans Freudenthal |
(Beckers, 2019) |
| ESM |
Brevemente sobre: introdução, aspectos sobre questão de pesquisa, revisão da literatura, metodologia, discussão e qualidade (escrita adequada) |
Educational Studies in Mathematics: Shaping the Field |
(Goos, 2019) |
| ZDM |
Revisão da literatura; referencial teórico; metodologia; introdução (breve), questão de pesquisa e resultados |
ZDM Mathematics Education—Its Development and Characteristics |
(Kaiser, 2019) |
| MTE |
Referencial teórico; resultados e breves aspectos sobre questão de pesquisa |
Publishing in the Journal of Mathematics Teacher Education |
(Potari, 2019) |
| MTL |
Título e resumo; revisão da literatura; metodologia; discussão e aspectos sobre questão de pesquisa (breve) |
Towards Article Acceptance: Avoiding Common Pitfalls in Submissions to Mathematical Thinking and Learning |
(English, 2019) |