person Mirian Maria Andrade
All authors contributed substantially to the conception and planning of the study · to the collection, analysis, and interpretation of data · to the writing and critical review · and to the approval of the final version to be published
Doutora em Educação Matemática pela Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (Unesp).
schoolProfessora Associada da Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Curitiba, Paraná, Brasil. E-mail: andrade.mirian@gmail.com.Professora Associada da Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Curitiba, Paraná, Brasil. E-mail: andrade.mirian@gmail.com.BrasilBrasilProfessora Associada da Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Curitiba, Paraná, Brasil. E-mail: andrade.mirian@gmail.com.
person Línlya Sachs
All authors contributed substantially to the conception and planning of the study · to the collection, analysis, and interpretation of data · to the writing and critical review · and to the approval of the final version to be published
Doutora em Educação Matemática pela Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (Unesp).
school Professora da Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Cornélio Procópio, Paraná, Brasil. E-mail: linlyasachs@yahoo.com.br. Professora da Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Cornélio Procópio, Paraná, Brasil. E-mail: linlyasachs@yahoo.com.br.BrasilBrasil Professora da Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Cornélio Procópio, Paraná, Brasil. E-mail: linlyasachs@yahoo.com.br.
person Filipe Santos Fernandes
All authors contributed substantially to the conception and planning of the study · to the collection, analysis, and interpretation of data · to the writing and critical review · and to the approval of the final version to be published
Doutor em Educação Matemática pela Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (Unesp).
school Professor Adjunto na Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, Minas Gerais, Brasil. E-mail: fernandesfs@ufmg.br. Professor Adjunto na Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, Minas Gerais, Brasil. E-mail: fernandesfs@ufmg.br.BrasilBrasil Professor Adjunto na Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Belo Horizonte, Minas Gerais, Brasil. E-mail: fernandesfs@ufmg.br.
person Grasielly dos Santos de Souza
All authors contributed substantially to the conception and planning of the study · to the collection, analysis, and interpretation of data · to the writing and critical review · and to the approval of the final version to be published
Mestra em Ensino de Matemática pela Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR).
school Professora da Secretaria Estadual de Educação do Estado do Paraná (SEED-PR), Bandeirantes, Paraná, Brasil. E-mail: grasiellysantossouza@yahoo.com.br. Professora da Secretaria Estadual de Educação do Estado do Paraná (SEED-PR), Bandeirantes, Paraná, Brasil. E-mail: grasiellysantossouza@yahoo.com.br.BrasilBrasil Professora da Secretaria Estadual de Educação do Estado do Paraná (SEED-PR), Bandeirantes, Paraná, Brasil. E-mail: grasiellysantossouza@yahoo.com.br.
person Cíntia Aparecida Paião
All authors contributed substantially to the conception and planning of the study · to the collection, analysis, and interpretation of data · to the writing and critical review · and to the approval of the final version to be published
Mestra em Ensino de Matemática pela Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR).
schoolPedagoga na Universidade Federal do Paraná (UFPR), Curitiba, Paraná, Brasil. E-mail: cintiapaiao@ufpr.br.Pedagoga na Universidade Federal do Paraná (UFPR), Curitiba, Paraná, Brasil. E-mail: cintiapaiao@ufpr.br.BrasilBrasilPedagoga na Universidade Federal do Paraná (UFPR), Curitiba, Paraná, Brasil. E-mail: cintiapaiao@ufpr.br.
person Bruno Elias Domingues
All authors contributed substantially to the conception and planning of the study · to the collection, analysis, and interpretation of data · to the writing and critical review · and to the approval of the final version to be published
Mestre em Ensino de Matemática pela Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR).
school Professor da Secretaria Estadual de Educação do Estado do Paraná (SEED-PR), Bandeirantes, Paraná, Brasil. E-mail: profbrunoelias@gmail.com. Professor da Secretaria Estadual de Educação do Estado do Paraná (SEED-PR), Bandeirantes, Paraná, Brasil. E-mail: profbrunoelias@gmail.com.BrasilBrasil Professor da Secretaria Estadual de Educação do Estado do Paraná (SEED-PR), Bandeirantes, Paraná, Brasil. E-mail: profbrunoelias@gmail.com.
Editor-chefe responsável:
Prof. Dr. Roger Miarka
Editor associado responsável:
Profa. Dra. Luzia Aparecida de Souza