person Wellington Garcia Campos
*
Conceptualization · Supervision · Data Curation · Formal Analysis · Writing – Review and Editing
schoolUniversidade Federal de São João del Rei, Departamento de Biotecnologia, São João del Rei-MG, Brasil.Universidade Federal de São João del ReiBrasilSão João del Rei, MG, BrasilUniversidade Federal de São João del Rei, Departamento de Biotecnologia, São João del Rei-MG, Brasil.
person Elka Fabiana Aparecida Almeida
Conceptualization · Supervision · Project Administration · Writing – Review and Editing
schoolUniversidade Federal de Minas Gerais, Montes Claros-MG, Brasil.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilMontes Claros, MG, BrasilUniversidade Federal de Minas Gerais, Montes Claros-MG, Brasil.
person Iara Cristina Santos Curvelo
Investigation · Methodology · Data Curation · Writing – Original Draft
schoolUniversidade Federal de São João del Rei, Departamento de Biotecnologia, São João del Rei-MG, Brasil.Universidade Federal de São João del ReiBrasilSão João del Rei, MG, BrasilUniversidade Federal de São João del Rei, Departamento de Biotecnologia, São João del Rei-MG, Brasil.
person Lívia Mendes Carvalho
Conceptualization · Supervision · Project Administration · Writing – Review and Editing
schoolEmpresa de Pesquisa Agropecuária de Minas Gerais (EPAMIG), São João del-Rei-MG, Brasil.Empresa de Pesquisa Agropecuária de Minas Gerais (EPAMIG)BrasilSão João del-Rei, MG, BrasilEmpresa de Pesquisa Agropecuária de Minas Gerais (EPAMIG), São João del-Rei-MG, Brasil.
person Guilherme Souza Avellar
Investigation · Methodology · Data Curation and Writing
schoolUniversidade Federal de São João del Rei, Departamento de Biotecnologia, São João del Rei-MG, Brasil.Universidade Federal de São João del ReiBrasilSão João del Rei, MG, BrasilUniversidade Federal de São João del Rei, Departamento de Biotecnologia, São João del Rei-MG, Brasil.
Conflict of interest:
The authors declare no conflict of interests.
Declaration of generative AI and AI-assisted technologies in the writing process:
The authors declare that the use of AI and AI-assisted technologies was not applied in the writing process.
Editor:
José Carlos Sorgato (Universidade Federal da Grande Dourados, Brasil)