campus B |
Didactics |
"Critical questions of didactics: discipline and assessment" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus B, 2020INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS B. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Araraquara, SP, 2020., p. 113). |
Didactics of Mathematics |
"Potentialities and challenges [...] of Mathematics assessment" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus B, 2020INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS B. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Araraquara, SP, 2020., p. 120). |
Probability and Statistics II |
"Notions of Item Response Theory in educational assessments" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus B, 2020INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS B. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Araraquara, SP, 2020., p. 133). |
Educational Policy and Management |
"Planning, monitoring and assessment of pedagogical work" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus B, 2020INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS B. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Araraquara, SP, 2020., p. 166). |
campus C |
Didactics |
"Learning assessment and diversified assessment tools" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus C, 2017INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS C. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Birigui, SP, 2017., p. 68). |
Pedagogical Practice |
"Necessary articulation in the preparation and development of classes, [...] lesson plan, learning assessment" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus C, 2017INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS C. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Birigui, SP, 2017., p. 81). |
Mathematics Education Laboratory |
"Planning, elaboration and assessment of pedagogical practice in basic education with concrete material" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus C, 2017INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS C. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Birigui, SP, 2017., p. 121). |
Mathematics Teaching Practice III |
"[…] articulation between assessment and lesson planning" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus C, 2017INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS C. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Birigui, SP, 2017., p. 125). |
Mathematical Literacy |
"Propose, present or evaluate situations or teaching materials, [...] for the teaching-learning of mathematical concepts in the early years" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus C, 2017INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS C. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Birigui, SP, 2017., p. 125). |
School, Curriculum and Management |
"[...] planning, execution, monitoring and assessment of educational policies, projects and programs" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus C, 2017INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS C. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Birigui, SP, 2017., p. 112). |
campus F |
Flat Geometry 1 |
"[...] the geometry contents and the learning assessment process" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus F, 2017INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS C. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Birigui, SP, 2017., p. 62). |
Didactics |
"Critical questions of didactics: discipline and assessment" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus F, 2017INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS C. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Birigui, SP, 2017., p. 104). |
Mathematics Teaching Practice: Mathematical Modeling |
"Develop, apply and evaluate Mathematical Modeling activities aimed at the Basic Education students" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus F, 2017INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS C. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Birigui, SP, 2017., p. 133). |
Public Policies and Management of Basic Education |
"[...] implementation of management, curriculum, assessment, democratization and quality policies in education [...]"(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus F, 2017INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS C. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Birigui, SP, 2017., p. 135). |
Mathematics Teaching Practice: Didactics for Mathematics Teaching |
"Analyze and discuss planning and assessment from the perspective of Mathematics Didactics" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus F, 2017INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS C. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Birigui, SP, 2017., p. 142). |
Mathematics Teaching Practice: Problem Solving |
"Recognize, analyze, evaluate and apply didactic resources such as games and technologies and discuss assessment in this methodological perspective" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus F, 2017INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE SÃO PAULO — CAMPUS C. Projeto pedagógico do curso superior de licenciatura em matemática. Birigui, SP, 2017., p. 160). |
campus H |
Didactics |
"Assessment of learning and organization of pedagogical work, (emphasis on objectives, contents, methods, resources and assessments)" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus H, 2019, p. 121). |
Education for Inclusion |
"Assessment, methodological strategies, satisfactory pedagogical practices (successful experiences) and assessment aimed at the specific needs of students" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus H, 2019, p. 133). |
Teaching Practice IV |
"Assessment tools, external assessments and formative assessment" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus H, 2019, p. 193). |
campus I |
General Didactics |
"Organization of the didactic process, including the assessment" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus I, 2018, p. 127). |
Didactics of Mathematics |
"Summative, formative and self-assessment, [...] critical didactic issues (including assessment), institutional and external assessment aimed at promoting learning" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus I, 2018, p. 142). |
Public Policies and Organization of Brazilian Education |
"Educational assessment" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus I, 2018, p. 178). |
campus L |
Didactics |
"Assessment as a teaching process" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus L, 2018, p. 35). |
Pedagogical Practice V |
"Reflect on assessment in educational practices" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus L, 2018, p. 207). |
Pedagogical Practice VI |
"Assessment in the context of new teaching methodologies" (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo — Campus L, 2018, p. 207). |