Abstract:
This article reports the experience in a training course about child labor, in which, through pedagogical workshops that involved the participants’ memories, orality and aesthetic expressions, sought to denaturalize the phenomenon, giving it a new meaning, thus favoring their identification and coping. The course was offered to 333 Social Assistance technicians from 98 municipalities in Minas Gerais.
Keywords:
Child labor; Pedagogical workshops; Memory; Orality; Aesthetic expression
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Fonte: elaborada pelos autores, 2017.
Fonte: elaborada pelos autores, 2017.
Fonte: alunos da Oficina 2 - Curso de capacitação sobre o trabalho infantil em parceria com a Secretaria Estadual de Desenvolvimento Social de Minas Gerais. Oficina 2 - Desenho, sensibilização e oralidade, 2017.
Fonte: alunos da Oficina 2 - Curso de capacitação sobre o trabalho infantil em parceria com a Secretaria Estadual de Desenvolvimento Social de Minas Gerais. Oficina 2 - Desenho, sensibilização e oralidade, 2017.
Fonte: elaborada pelos autores, 2017.
Fonte: alunos da Oficina 2 - Curso de capacitação sobre o trabalho infantil em parceria com a Secretaria Estadual de Desenvolvimento Social de Minas Gerais. Oficina 2 - Desenho, sensibilização e oralidade, 2017.