ISSN 0103-7307 printed version
ISSN 1980-6248 online version

EDITORIAL BOARD

 

Editors

Editorin Chief

  • Silvio Donizetti de Oliveira Gallo (Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação, Depto. de Filosofia e História da Educação, Campinas, SP, Brazil) <gallo@unicamp.br>

Associate Editors

  • Adriana Varani (Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação, Depto. de Ensino e Práticas Culturais, Campinas, SP, Brasil) <avarani@unicamp.br>
  • Alain Patrick Olivier (Université de Nantes, Département Sciences de l'Education, Nantes, France) <alain-patrick.olivier@univ-nantes.fr>

  • Alexandre Filordi de Carvalho (Universidade Federal de São Paulo - Unifesp, Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas, Guarulhos, SP, Brasil) <filordi.carvalho@unifesp.br>

  • Alexandro Henrique Paixão (Universidade Estadual de Campinas - Unicamp, Faculdade de Educação, Depto. de Ciências Sociais na Educação, Campinas, SP, Brasil) <ahpaixao@g.unicamp.br>

  • Ana Lúcia Guedes Pinto (Universidade Estadual de Campinas - Unicamp, Faculdade de Educação, Depto. de Ensino e Práticas Culturais, Campinas, SP, Brasil) <alguedes@mpc.com.br>

  • Ana Lúcia Horta Nogueira (Universidade Estadual de Campinas - Unicamp, Faculdade de Educação, Depto. de Psicologia da Educação, Campinas, SP, Brasil) <alhnog@unicamp.br>

  • André Luiz Paulilo (Universidade Estadual de Campinas - Unicamp, Faculdade de Educação, Depto. de Filosofia e História da Educação, Campinas, SP, Brasil) <paulilo@unicamp.br>

  • Carlos Miguel da Silva Ribeiro (Universidade Estadual de Campinas - Unicamp, Faculdade de Educação, Depto. de Ensino e Práticas Culturais, Campinas, SP, Brasil) <cmribas78@gmail.com>

  • Carmen Lúcia Soares (Universidade Estadual de Campinas - Unicamp, Faculdade de Educação Física, Departamento de Ciências do Esporte, Campinas, SP, Brasil) <carmenls@unicamp.br>

  • Cesar Donizetti Pereira Leite(Universidade Estadual Paulista - Júlio de Mesquita Filho – Unesp) <cesar.leite@unesp.br>
  • Clarissa Menezes Jordão (Universidade Federal do Paraná - UFPR, Departamento de Letras Estrangeiras , Setor de Ciências Humanas Letras e Artes, Curitiba, PR, Brasil) <clarissamjordao@gmail.com>

  • Helena Maria Sant'Ana Sampaio Andery (Universidade Estadual de Campinas - Unicamp, Faculdade de Educação, Depto. de Ciências Sociais na Educação, Campinas, SP, Brasil) <hsampaio@unicamp.br>

  • Jaime Calderón López Velarde (Universidad Pedagógica Nacional - UPN, Guadalupe, Zacatecas, Mexico) <peri984@hotmail.com>

  • Lavínia Lopes Salomão Magiolino (Universidade Estadual de Campinas - Unicamp, Faculdade de Educação, Depto. de Psicologia da Educação, Campinas, SP, Brasil) <laviniam@unicamp.br>

  • María del Carmen Lorenzatti (Universidad Nacional de Córdoba - UNC, Facultad de Filosofía y Humanidades, Córdoba, Argentina) <marieta.lorenzatti@gmail.com>

  • Martha Zapata Galindo (ZI Lateinamerika-Institut, Freie Universität Berlin, Deutschland) <mizg@zapatagalindo.de>

  • Pedro da Cunha Pinto Neto (Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação, Depto. de Ensino e Práticas Culturais, Campinas, SP, Brasil) <pedrocpn@unicamp.br>
  • Sandra Ziegler (Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales -(FLACSO); Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias (CEFIEC); Facultad de Ciencias Exactas y Naturales (UBA), Buenos Aires, Argentina) <sziegler@flacso.org.ar>

  • Susan Sandretto (College of Education, University of Otago, New Zealand) <susan.sandretto@otago.ac.nz>

  • Vanessa Oliveira Andreotti (Faculty of Education, University of British Columbia, Canada) <vanessa.andreotti@gmail.com>

Executive Editor

  • Roberta Rabello Fiolo Pozzuto (Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação, Setor de Publicações, Campinas, SP, Brazil) <propedit@unicamp.br>

 

Editorial council

  • Agueda Bernardete Bittencourt (Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação, Depto. Educação, Conhecimento e Arte, Campinas, SP, Brazil)

  • Ana Lúcia Goulart de Faria (Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação, Depto. de Ciências Sociais na Educação, Campinas, SP, Brazil)

  • Dominique Colinvaux (Universidade Federal Fluminense, Faculdade de Educação, Centro de Estudos Sociais Aplicados, Rio de Janeiro, RJ, Brazil)

  • Elsie Rockwell (Centro de Investigación y Estudios Avanzados del I.P.N., Departamiento de Investigaciones Educativas, Mexico, DF, Mexico)

  • Gustavo Alejandro Sora (Universidad Nacional de Córdoba – UNC, Faculdad de Filosofia y Humanidades, Cordoba, Argentina)

  • Heloisa Helena Teixeira de Souza Martins (Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Letras e Ciências Humanas, Depto. de Sociologia, São Paulo, SP, Brazil)

  • Ivor Goodson (University of Brighton, Education Research Centre, Falmer, UK)

  • Jean-Pierre Faguer (Ecole de Hautes Etudes en Sciences Sociales, Centre National de la Recherche Scientifique – CNRS, Centre de Sociologie Européenne, Paris, France)

  • José Camilo dos Santos Filho (Universidade do Oeste Paulista, Programa de Pós-Graduação em Educação, Presidente Prudente, SP, Brazil)

  • José Dias Sobrinho (Universidade de Sorocaba, Programa de Pós-Graduação em Educação, Sorocaba, SP, Brazil)

  • José Gonçalves Gondra (Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Centro de Educação e Humanidades, Rio de Janeiro, RJ, Brazil)

  • Luci Banks-Leite (Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação, Depto. de Psicologia da Educação, Campinas, SP, Brazil)

  • Lucie Tanguy (Université de Paris X, Centre National de la Recherche Scientifique – CNRS, EHESS, Paris, France)

  • Luiz Antônio Cunha (Universidade Federal do Rio de Janeiro, Faculdade de Educação, Rio de Janeiro, RJ, Brazil)

  • Márcia Angela da Silva Aguiar (Universidade Federal de Pernambuco, Centro de Educação, Recife, PE, Brazil)

  • Marco Todeschini (Università Statale de Milano, Instituto di Pedagogia, Milano, Italia)

  • Maria Alejandra Corbalan (Universidad Nacional del Centro de la Província de Buenos Aires – UNICEN /Tandil/Ciencias Sociales/Argentina)

  • Maria Carmen Silveira Barbosa (Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Educação, Porto Alegre, RS, Brazil)

  • Maria Cecília Minayo (Fundação Osvaldo Cruz, Escola Nacional de Saúde Pública, Rio de Janeiro, RJ, Brazil)

  • Maria João Cardona (Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Santarém, Portugal)

  • Marilena de Souza Chauí (Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Letras e Ciências Humanas, Depto. de Filosofia, São Paulo, SP, Brazil)

  • Martha Cecilia Herrera Cortés (Universidad Pedagógica Nacional – UPN, Historia de la Educación, Colombia)

  • Pablo Del Rio (Universidad Carlos III de Madrid, Facultad de Humanidades, Comunicación y Documentación, Madri, España)

  • Rebeca Puche Navarro (Universidad del Valle, Cali, Colombia)

  • Roberto Carvalho de Magalhães (Università Internazionale dell'Arte di Firenze, Italia)

  • Sandra Carli (Universidad de Buenos Aires, Facultad de Ciencias Sociales, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas – Instituto de Investigaciones Gino Germani, Buenos Aires, Argentina)

  • Sandra Francesca Conte de Almeida (Universidade Católica de Brasília, Pró-Reitoria de Pós-Graduação e Pesquisa, Mestrado em Psicologia, Brasília, DF, Brazil)

  • Susanna Mantovani (Università di Milano-Bicocca, Dipartimento di Scienze Uman e per la formazione"Riccardo Massa", Italia)

  • Yves Schwartz (Université de Provence, Centre National de la Recherche Scientifique – CNRS, Aix en Provence, France)

 

Editorial production

  • Pro-Posições online (ISSN 1980-6248)
    Roberta Rabello Fiolo Pozzuto

  • Preparation and review of texts (Portuguese)
    Leda Maria de Souza Freitas Farah
    Vera Lúcia Fator Gouvêa Bonilha

  • Preparation and review of texts (Spanish)
    Camila Freitas
    Mirian Teresita Osuna

  • Preparation, review of texts and translation (English)
    Deidre Jane D. Giraldo
    José Pereira Queiroz

  • Preparation, review of texts and translation (French)
    Dorothée de Bruchard

 

Ad hoc Reviewers

The ad doc reviewers list is published yearly.

 

[Home] [About this journal] [Instructions to authors] [Subscription]


Creative Commons License All the content of the journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons License


Av Bertrand Russel, 801
13083-865 - Campinas SP/ Brasil
Tel.: (55 19) 3521 6707


proposic@unicamp.br