SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número3Equipe multiprofissional em Saúde da Família: do documental ao empírico no interior da AmazôniaO ensino da Semiologia nas escolas médicas do Estado do Rio de Janeiro índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação Médica

versão impressa ISSN 0100-5502

Resumo

GOMES, Andréia Patrícia et al. Evaluation in medical education: the role of the portfolio in curricula based on active methodologies. Rev. bras. educ. med. [online]. 2010, vol.34, n.3, pp.390-396. ISSN 0100-5502.  https://doi.org/10.1590/S0100-55022010000300008.

Current changes in medical education related to transformations in contemporary democratic societies have increasingly posed issues pertaining to the evaluation of teaching-learning processes. New methods and strategies are thus needed to supplant the prevailing summative grading approach. The current article thus discusses elements to construct such a new approach to evaluation, highlighting the portfolio as an evaluation tool.

Palavras-chave : Teaching; Education, Medical; Educational Measurement.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons