SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número3Tecnologias de informação e comunicação e ensino semipresencial na educação médicaQualidade de vida de estudantes de Medicina: uma revisão índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação Médica

versão impressa ISSN 0100-5502

Resumo

PEDROSA, José Ivo. Initiation in health practices: bricolage in content selection. Rev. bras. educ. med. [online]. 2013, vol.37, n.3, pp.408-417. ISSN 0100-5502.  https://doi.org/10.1590/S0100-55022013000300013.

The polysemic nature of health care practices allow multiple theoretical and methodological approaches to the topic. To define the content of the subject Initiation in Health Practices in the Medicine Course at the Federal University of Piauí entailed a bricolage of several different meanings of health practices, arranging and connecting aspects of medical practice to the principles of the SUS and to the sense of empowerment and autonomy of pedagogical practice, pointing out that such topics can be contextualized and organized in the form of a discipline by making using of bricolage to relate seemingly isolated and invisible aspects, the meaning of which is intentionally given by the teacher.

Palavras-chave : Medical Practice; Teaching Health; Methodology.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons