SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número102ENSINO FUNDAMENTAL DE NOVE ANOS: DAS ESTRATÉGIAS DO GOVERNO DOS INFANTIS NAS POLÍTICAS EDUCACIONAISPRÁTICAS DE ALFABETIZAÇÃO COM CRIANÇAS DE SEIS ANOS NO ENSINO FUNDAMENTAL: DIFERENTES ESTRATÉGIAS, DIFERENTES CONCEPÇÕES índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Cadernos CEDES

versão impressa ISSN 0101-3262versão On-line ISSN 1678-7110

Resumo

AGUIAR, Maria Aparecida Lapa de; BRICHI, Caren Cristina  e  ZAPATA, Soraia Irrigaray. Continued Education for teachers in the National Literacy Pact: continuities, ruptures and resignifications. Cad. CEDES [online]. 2017, vol.37, n.102, pp.201-218. ISSN 1678-7110.  https://doi.org/10.1590/cc0101-32622017173656.

The insights present in this work are a product of researches centered on the analyses of reports written by Study Advisors who took part in the National Literacy at the Right Age Pact (Pacto Nacional pela Alfabetização na Idade Certa - PNAIC) in Santa Catarina. Reflecting about the education of literacy teachers in Brazil is still a necessary and current issue. These are the questions that have come with it for many years now: how should we teach literacy? What variables need to be considered? Who is the public school child? What factors can support the literacy teacher and contribute to the child’s schooling process?

Palavras-chave : PNAIC; Study Advisors; Literacy.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )