SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número77ESTATÍSTICAS DE DESEMPENHO ESCOLAR: O LADO AVESSO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Educação & Sociedade

versão On-line ISSN 1678-4626

Resumo

LUCAS, Luiz Carlos Gonçalves  e  LEHER, Roberto. WHERE IS THE BRAZILIAN PUBLIC EDUCATION GOING TO?. Educ. Soc. [online]. 2001, vol.22, n.77, pp.255-266. ISSN 1678-4626.  https://doi.org/10.1590/S0101-73302001000400012.

This paper analizes the bakground of the current teacher's strike in the Federal institutions of education. Based on resource transfer indicators, it criticizes the Brazilian educational policy and reveals its carelessness as for public universities. It also links this setting to a wide program of educational policy reforms in peripheral countries impelled by international organizations and examines their main connections to the State reform that began under Mr. Cardoso's first government.

Palavras-chave : Public university; State reform; International policy reform; Educational policy reform.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons