SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número1A modernização agropecuária nas microrregiões do Estado de Minas Gerais índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista de Economia e Sociologia Rural

versão impressa ISSN 0103-2003versão On-line ISSN 1806-9479

Resumo

COSTA, Ecio de Farias  e  HOUSTON, Jack E.. Consumer-driven profit maximization in broiler production and processing. Rev. Econ. Sociol. Rural [online]. 2004, vol.42, n.1, pp.55-72. ISSN 1806-9479.  https://doi.org/10.1590/S0103-20032004000100003.

Increased emphasis on consumer markets in broiler profit-maximizing modeling generates results that differ from those by traditional profit-maximization models. This approach reveals that the adoption of step pricing and consideration of marketing options (examples of responsiveness to consumers) affect the optimal feed formulation levels and types of broiler production to generate maximum profitability. The adoption of step pricing attests that higher profits can be obtained for targeted weights only if premium prices for broiler products are contracted.

Palavras-chave : consumer preferences; processor decisions; marketing options; step pricing.

        · resumo em Português     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons