SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número2Apoio Matricial como articulador das relações interprofissionais entre serviços especializados e atenção primária à saúdeSaúde bucal em usuários da atenção primária: análise qualitativa da autopercepção relacionada ao uso e necessidade de prótese dentária índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Physis: Revista de Saúde Coletiva

versão On-line ISSN 1809-4481

Resumo

LIMA, Luciana Portes de Souza  e  RIBEIRO, Mara Regina Rosa. The competence for Permanent Education in Health: perceptions of coordinators of health undergraduate courses. Physis [online]. 2016, vol.26, n.2, pp.483-501. ISSN 1809-4481.  https://doi.org/10.1590/S0103-73312016000200008.

Descriptive, exploratory qualitative study. It aimed to understand the perception of coordinators of health courses - Nutrition, Nursing, Medicine and Psychology - about Permanent Education in Health and identify which skills, knowledge and attitudes make up this competence. We discuss our results in two stages, namely: 1) conceptions about the Permanent Education in Health, and 2) The composition of the Permanent Education in Health. We understand that the challenges for the incorporation of the principles of Permanent Education in Health are the same found for the disruption of the traditional teaching /learning processes.

Palavras-chave : education, continuing education; permanent education in health.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )