SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número109Os princípios da complexidade e sua contribuição ao processo de ensinoO programa Reuni e o desempenho das Ifes brasileiras índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

versão impressa ISSN 0104-4036versão On-line ISSN 1809-4465

Resumo

NAJJAR, Jorge; MOCARZEL, Marcelo  e  MORGAN, Karine. The Municipal Plans of Education of the State of Rio de Janeiro: a mapping of goals, strategies and challenges. Ensaio: aval.pol.públ.Educ. [online]. 2020, vol.28, n.109, pp.1033-1053.  Epub 08-Maio-2020. ISSN 1809-4465.  http://dx.doi.org/10.1590/s0104-40362020002802120.

This article stems from a research carried out with the Municipal Plans of Education of 89 municipalities of the State of Rio de Janeiro. The analytical categories of gender, full-time education and quality were selected based on the policy cycle and content analysis of legal texts, seeking to understand how they were portrayed in the plans and ideological affiliations. When analyzing the context of the production of texts and their unfolding, a critical perspective was sought on the function of the planning of educational policies.

Palavras-chave : Municipal Plan of Education; Policy Cycle; Rio de Janeiro.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )