SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número1Globalização e capacitação tecnológica nos países de industrialização tardia: lições para o BrasilExperiências em desenvolvimento de produtos em empresas pioneiras do Pólo Tecnológico de São Carlos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Gestão & Produção

versão impressa ISSN 0104-530X

Resumo

CONSALTER, Luiz Airton. Factors and procedures to determine quality in product design for competitivity. Gest. Prod. [online]. 1996, vol.3, n.1, pp.70-85. ISSN 0104-530X.  https://doi.org/10.1590/S0104-530X1996000100004.

The influence of the design quality on product competitivity takes place throughout the stages of its life-cycle. This work deals with a systematic approach in order to relate the product design quality to enterprise competitivity by means of the influential factors in that relation, seeking to emphasize its importance. The different ways available to aggregate quality are discussed aiming to orientate the teamwork organization in product design environments. The conceptual phase of the product design is emphasized as the focus of the efforts to qualify the product.

Palavras-chave : product design; quality; competitivity.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons