SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número3O  papel das subsidiárias e a internacionalização das atividades tecnológicas pelas Empresas Transnacionais (ETNs) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Gestão & Produção

versão impressa ISSN 0104-530Xversão On-line ISSN 1806-9649

Resumo

FRANCISCHINI, Andresa Silva Neto  e  AZEVEDO, Paulo Furquim de. Footwear industry strategies for the new competition environment: a three case study analysis. Gest. Prod. [online]. 2003, vol.10, n.3, pp.251-265. ISSN 1806-9649.  https://doi.org/10.1590/S0104-530X2003000300003.

The competitive environment during the 1990's - with trade liberalization, the new rules set by the Brazilian Constitution of 1988, exchange rate appreciation and changes in the international competition - had distinct effects on each Brazilian industry. This article analyzes the technological, locacional and organizational strategies in three footwear firms. Based in four propositions, we evaluate the three types of strategies and how the differ in accordance with firm characteristics.

Palavras-chave : footwear; competition environment; strategy.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons