SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número15Pensamento social, ciência e imagens do Brasil: tradições revisitadas pelos educadores brasileirosA normatização da pobreza: crianças abandonadas e crianças infratoras índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478

Resumo

LOPES, Eliane Marta Teixeira. Colonials relationships as educatives relationships. Rev. Bras. Educ. [online]. 2000, n.15, pp.62-69. ISSN 1413-2478.

Revolutionary organizations may act as schools to social movements. Also places with a tradition of protest may do the same. We possibly learn something with the lessons of the past. The defense of rights does the training of potential militants... Learning to struggle is an apprenticeship transmitted within historical movements. This is what we are going to analyze in this article, starting with the insurrectional movements that took place in Minas Gerais in the 18th century.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons