SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número17Resistência, mudança e adaptação nas universidades argentinas: problemas conceptuais e tendências emergentes no governo e na gestão acadêmicaJohn Dewey e o pensamento educacional brasileiro: a centralidade da noção de movimento índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478

Resumo

CATANI, Afrânio Mendes; CATANI, Denice Bárbara  e  PEREIRA, Gilson R. de M.. The appropriations of Pierre Bourdieu's work in the brazilian educational field. Rev. Bras. Educ. [online]. 2001, n.17, pp.63-85. ISSN 1413-2478.  https://doi.org/10.1590/S1413-24782001000200006.

Based on research carried out in 20 specialised educational periodicals, published between 1971 and 2000, the present text analyses the forms of appropriation from Pierre Bourdieu's work in the field of Brazilian education. The set of 355 articles published in those periodicals that make reference to the sociologist constitutes the basic corpus for the analysis of the peculiarities of the Brazilian interpretations of this author.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons