SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número17As apropriações da obra de Pierre Bourdieu no campo educacional brasileiro, através de periódicos da áreaCurrículos alternativos/oficiais: o(s) risco(s) do hibridismo índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478

Resumo

CUNHA, Marcus Vinicius da. John Dewey and the brazilian educational thinking: the main position of the concept of change. Rev. Bras. Educ. [online]. 2001, n.17, pp.86-99. ISSN 1413-2478.  https://doi.org/10.1590/S1413-24782001000200007.

This paper analyses some articles published by educational journals in Brazil between 1930 and 1960, whose subjects are education, democracy, philosophy, science, truth and others, developed according to Dewey's ideas. In all of them, the main concept is the transformation of things, in opposition to steady. The central intent is to show the change of world like a key concept to the brazilian authors, as such as to Dewey.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons