SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número17Entre o oficial e o alternativo em propostas curriculares: para além do hibridismo índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478

Resumo

FRANCO, Creso. The Brazilian System of Assessment for Basic Education (SAEB): potential, problems and challenges. Rev. Bras. Educ. [online]. 2001, n.17, pp.127-133. ISSN 1413-2478.  https://doi.org/10.1590/S1413-24782001000200010.

This paper has been developed by the author as member of a board of specialists appointed to present contributions for enhancing the Brazilian System of Educational Assessment. It argues in favour of the diversification of assessment design as a way of focusing on aspects of educational policy that are relevant to policy makers. Such diversification should include measuring learning via a value added approach, thus making it possible to explain learning by means of appropriate models.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons