SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número26A arte de endurecer "miolos moles e cérebros brandos": a racionalidade médico-higiênica e a construção social da infânciaTransposição ou recontextualização? Sobre a produção de saberes na educação em museus de ciências índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478versão On-line ISSN 1809-449X

Resumo

MARTINS, João Batista. Epistemological contributions of the multi-referential approach to the understanding of educational phenomena. Rev. Bras. Educ. [online]. 2004, n.26, pp.85-94. ISSN 1809-449X.  https://doi.org/10.1590/S1413-24782004000200007.

Presents the contributions of the multi-referential approach to the understanding of educational phenomena emphasising the epistemological aspects. To this end, we discuss the historical moment in which the notion of multi-referentiality is structured as well as some of the concepts used to re-situate the epistemological questions inherent to the knowledge building process on social phenomena and, more specifically, those related to education.

Palavras-chave : multi-referentiality; education; epistemology.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons