SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número31A administração do lucro contábil e os critérios para determinação da eficácia do hedge accounting: utilização da correlação simples dentro do arcabouço do sfas nº 133 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Contabilidade & Finanças

versão On-line ISSN 1808-057X

Resumo

FREIRE, Fátima de Souza; CRISOSTOMO, Vicente Lima  e  BOTELHO, Ducineli Régis. Um método quantitativo para avaliação da satisfação dos clientes. Rev. contab. finanç. [online]. 2003, vol.14, n.31, pp.7-15. ISSN 1808-057X.  https://doi.org/10.1590/S1519-70772003000100001.

It is a matter of certain urgency to formalize rules with a view to extracting information from the new indicators that are used in modern enterprise evaluation methods. In most situations, the client's point of view is always taken into consideration. However, in spite of being one of the most active areas for market research companies, client inquiries always provide qualitative information. Facing the challenge of generalizing an accounting model that incorporates the quantitative evaluation of companies' intangible assets so as to be useful for improving their performance, this paper proposes an innovative method for evaluating client satisfaction. The elements used in this new method come from inquiries that are regularly held among clients. The obtained results provide the calculation of indices that characterize companies' assets and liabilities and are related to client satisfaction.

Palavras-chave : Administration strategies; Satisfaction Indicators; Clients' Evaluation; Quantitative Method.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons