SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número1Dificuldades e alternativas encontradas por licenciandos para o planejamento de atividades de ensino de óptica para alunos com deficiência visualA tecnologia como referência dos saberes escolares: perspectivas teóricas e concepções dos professores índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Ensino de Física

versão impressa ISSN 1806-1117versão On-line ISSN 1806-9126

Resumo

MOREIRA, Marco Antonio; MASSONI, Neusa Teresinha  e  OSTERMANN, Fernanda. History and epistemology of Physics in the preparation of physics teachers: a course that attempts to change students' conceptions on the nature of science. Rev. Bras. Ensino Fís. [online]. 2007, vol.29, n.1, pp.127-134. ISSN 1806-9126.

In this paper we describe how a course on history and epistemology of physics was implemented in the curriculum of physics teachers preparation and we present a quantitative analysis of changes that happened in students' conceptions regarding the nature of science. This paper is the third one of series of four papers that describe with details the experience we had in the implementation of this course. The other papers are of qualitative nature.

Palavras-chave : epistemology; physics; teacher preparation.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons