SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número25Marcos históricos do talk show no Brasil: uma análise dos programas Globo Gente e Jô Soares Onze e MeiaO paradigma 'Jornalismo Digital em Base de Dados': modos de narrar, formatos e visualização para conteúdos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Galáxia (São Paulo)

versão On-line ISSN 1982-2553

Resumo

GUIMARAES, Denise Azevedo Duarte. Affective economy and emotional capital on the screen: Hollywood's star system revisited in TV ads for perfume. Galáxia (São Paulo) [online]. 2013, vol.13, n.25, pp.135-151. ISSN 1982-2553.  https://doi.org/10.1590/S1982-25532013000200012.

The article examines recent TV perfume ads directed by three famous filmmakers, focusing on the ways in which women's images are represented and on the very similar stylistic devices. It addresses the evocation of scenic cinematic illusion and the glamorous images of "stars" cultivated by the star system as early as the mid-20th century. The text also identifies the persuasive strategies common to the three audiovisual products, which employ a rhetoric centered upon objects of desire and status, with the allure of luxury, pleasures and enhanced sensations offered as points of identification for contemporary women.

Palavras-chave : cinema; television; publicity.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons