SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número1BIOLOGIA E ÉTICA: UM ESTUDO SOBRE A COMPREENSÃO E ATITUDES DE ALUNOS DO ENSINO MÉDIO FRENTE AO TEMA GENOMA/DNA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências (Belo Horizonte)

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

QUADROS, Ana Luiza De et al. Os professores que tivemos e a formação da nossa identidade como docentes: um encontro com nossa memória. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. (Belo Horizonte) [online]. 2005, vol.7, n.1, pp.4-11. ISSN 1983-2117.  http://dx.doi.org/10.1590/1983-21172005070102.

The goal of this study is to question the influence of our former teachers in our professional career as teachers. Although the teaching courses at University emphasize the modern theories of theaching and learning, frequently the attitudes of the new teachers in classroom are mirrored in the behavior of their former teachers. The analyses showed that not only the theacher's training occurs at University but during all the school life and after the graduation. The discussion about the histories of lives should be used to question our conceptions of learning and teaching, the role of the school, the teachers and the students, towards changes in education.

Palavras-chave : history of life; teacher identity; formation itself..

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )