SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número3LEITURA EM SALA DE AULA DE CIÊNCIAS COMO UMA PRÁTICA SOCIAL DIALÓGICA E PEDAGÓGICAANÁLISE COMPARATIVA DE DESEMPENHO DE ALUNOS DE ENSINO MÉDIO EM ATIVIDADE COM MODELAGEM COMPUTACIONAL EXPLORATÓRIA E ATIVIDADE TRADICIONAL SOBRE MOVIMENTO DOS CORPOS índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências (Belo Horizonte)

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

AMANTES, Amanda; COELHO, Geide Rosa  e  MARINHO, Rafael. MEASUREMENT IN TEACHING RESEARCH: APPLYING RASCH MODEL TO ACCESS LATENT TRACES. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. (Belo Horizonte) [online]. 2015, vol.17, n.3, pp.657-684. ISSN 1983-2117.  http://dx.doi.org/10.1590/1983-21172015170306.

We report a discussion about the importance of combining qualitative and quantitative methods to lead specific questions in educational area. We point out the relevance of this approach in order to improve ours methods and obtain greater internal consistency. Rasch model is presented as a tool to access latent traces. We show how this model can be promising to work with measures, as well as answering questions of causality and questions which intend to identify effects and changes.

Palavras-chave : Rasch model; Latent traits; Qualitative-quantitative analysis..

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )