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Records management: a basis for organizational learning and innovation

Gestão de documentos: bases para a aprendizagem e inovação organizacional

Abstracts

The understanding of (trans)formations related to organizational learning processes and knowledge recording can promote innovation. The objective of this study was to review the conceptual contributions of several studies regarding Organizational Learning and Records Management and to highlight the importance of knowledge records as an advanced management technique for the development and attainment of innovation. To accomplish this goal, an exploratory and multidisciplinary literature review was conducted. The results indicated that the identification and application of management models to represent knowledge is a challenge for organizations aiming to promote conditions for the creation and use of knowledge in order to transform it into organizational innovation. Organizations can create spaces and environments for local, regional, national, and global exchange with the strategic goal of generating and sharing knowledge, provided they know how to utilize Records Management mechanisms.

Knowledge; Organizational learning and innovation; Records management


Entender as (trans)formações das organizações à luz dos processos de aprendizagem organizacional vinculados aos do registro do conhecimento é recomendável para a promoção de inovações. O objetivo deste manuscrito é revisar aportes conceituais multirreferenciais sobre a aprendizagem organizacional e a gestão de documentos e destacar a importância dos registros do conhecimento como uma das técnicas de gerenciamento avançado para o desenvolvimento e o alcance de inovações. Para isso, utilizou-se uma revisão de literatura de caráter exploratório e multidisciplinar. Conclui-se que a identificação e aplicação de modelos de gestão para representar o conhecimento é um desafio para organizações que visam promover condições de criação e uso do conhecimento, transformando-o em inovações organizacionais. As organizações podem confirmar ou criar espaços e ambientes de trocas local, regional, nacional ou global com a finalidade estratégica de gerar e compartilhar conhecimentos desde que saibam utilizar mecanismos de gestão de documentos.

Conhecimento; Aprendizagem e inovação organizacional; Gestão de documentos


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Publication Dates

  • Publication in this collection
    31 July 2013
  • Date of issue
    Aug 2013

History

  • Received
    19 Oct 2012
  • Accepted
    28 Nov 2012
  • Reviewed
    22 Nov 2012
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