SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
números disponiblesvol.29 número53vol.30 número55 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos   RSS

Bolema: Boletim de Educação Matemática
versão impressa ISSN 0103-636Xversão On-line ISSN 1980-4415

 

Sumário
Bolema vol.30 no.54 Rio Claro jan./abr. 2016

 Editorial
  
 ·  EDITORIAL


        · texto em Português     · Português ( pdf )
  
 Artigos
  
 ·  The Teacher's role from the perspective of Mathematical Working Spaces
Gómez-Chacón, Inés Mª; Kuzniak, Alain; Vivier, Laurent

        · resumo em Espanhol | Inglês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )
  
 ·  Future Elementary School Teachers’ Mathematical Working Space for Working with Natural Number in Any Base
Nikolantonakis, Kostas; Vivier, Laurent

        · resumo em Espanhol | Inglês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )
  
 ·  The Mathematical Work of Teachers in the Transition from the Synthetic Geometry to the Analytic at Secondary School
Henríquez-Rivas, Carolina; Montoya-Delgadillo, Elizabeth

        · resumo em Espanhol | Inglês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )
  
 ·  The Concept of Locus. Genesis of Personal and Professional Use with Different Tools
Gómez-Chacón, Inés M.; Botana, Francisco; Escribano, Jesús; Abánades, Miguel Á.

        · resumo em Português | Espanhol | Inglês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )
  
 ·  Technological environments and its influence in Mathematical Working Spaces
Sánchez, Antonio Codina; Albaladejo, Isabel Mª Romero

        · resumo em Espanhol | Inglês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )
  
 ·  Semiotic Genesis of Integers
Pluvinage, François; Flores, Patricia

        · resumo em Espanhol | Inglês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )
  
 ·  Transitioning from “It Looks Like” to “It Has To Be” in Geometrical Workspaces: affect and near-to-me attention
Rodd, Melissa

        · resumo em Inglês | Espanhol     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )
  
 ·  Desenvolvimento da Identidade Profissional de Professores de Matemática em Comunidades de Prática: Reificações do Ensino do Raciocínio Proporcional
Cyrino, Márcia Cristina de Costa Trindade

        · resumo em Português | Inglês     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )
  
 ·  Nobel Teacher’s Epistemological Stability and Mathematical Working Space
Montoya-Delgadillo, Elizabeth; Mena-Lorca, Jaime; Mena-Lorca, Arturo

        · resumo em Espanhol | Inglês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )
  
 ·  The Role of MTSK as Model of Teachers’ Knowledge in the Relationship between Mathematical Working Spaces
Flores-Medrano, Eric; Montes, Miguel A.; Carrillo, José; Contreras, Luis C.; Muñoz-Catalán, Mª Cinta; Liñán, Mª Mar

        · resumo em Espanhol | Inglês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )
  
 ·  Mathematics Teacher’s Specialised Knowledge and the Mathematical Working Spaces of a Linear Algebra’s Teacher
Mora, Diana Vasco; Climent, Nuria; Escudero-Ávila, Dinazar; Montes, Miguel A.; Ribeiro, Miguel

        · resumo em Espanhol | Inglês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )
  
 ·  Arithmetico-Algebraic Thinking through a Mathematical Working Space in a Paper, Pencil, and Technological Environment in Secondary School
Cortés, José Carlos; Hitt, Fernando; Saboya, Mireille

        · resumo em Espanhol | Inglês     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )
  
 ·  The Mathematical Work with the Derivative of a Function: Teachers’ Practices with the Idea of “Generic”
Panero, Monica; Arzarello, Ferdinando; Sabena, Cristina

        · resumo em Inglês | Espanhol     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )
  
 ·  Fostering Representational Flexibility in the Mathematical Working Space of Rational Numbers
Gagatsis, Athanasios; Deliyianni, Eleni; Elia, Iliada; Panaoura, Areti; Michael-Chrysanthou, Paraskevi

        · resumo em Inglês | Espanhol     · texto em Inglês     · Inglês ( pdf )
  

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons