SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número18A recente produção científica sobre currículo e multiculturalismo no Brasil (1995-2000): avanços, desafios e tensõesDo mito da tecnologia ao paradigma tecnológico: a mediação tecnológica nas práticas didático-pedagógicas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478

Resumo

BRZEZINSKI, Iria  e  GARRIDO, Elsa. Papers presented in the Working Group on Teacher Formation - what the research in the period 1992-1998 reveals. Rev. Bras. Educ. [online]. 2001, n.18, pp.82-100. ISSN 1413-2478.  http://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782001000300008.

This texts sets out to analyse seventy papers presented in the ANPEd Working Group on Teacher Formation during the period 1992-1998. The research was organised employing five categories: initial teacher formation, continued formation, pedagogical practices, teacher professionalisation and literature review on teacher formation. The study seeks to offer a comprehensive vision with regard to theoretical frameworks and recent advances in the area, exploring relations, expressing divergences and outlining research tendencies. The set of papers offers contributions to substantiate proposals and policies for teacher formation and professional development.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons