SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número18Análise dos trabalhos do GT Formação de Professores: o que revelam as pesquisas do período 1992-1998Reflexão sobre os desafios da pós-graduação: novas perspectivas sociais, conhecimento e poder índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478

Resumo

OLIVEIRA, Maria Rita Neto Sales. From the myth of technology to the technological paradigm: technological mediation in pedagogical practices. Rev. Bras. Educ. [online]. 2001, n.18, pp.101-107. ISSN 1413-2478.  http://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782001000300009.

The main objective of the text is to present a critical perspective on technology in education and teaching. Three hypotheses are discussed: educational technology revisited, the competence model and the myth of technology. The text also discusses the characteristics of the new technological paradigm and some aspects of The green book published by the brazilian Ministry of Science and Technology. In conclusion, the article points to some of the implications linked to a critical understanding and treatment of technology in teaching and educational practice.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons