SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número20Ensinando a dividir o mundo; as perversas lições de um programa de televisãoCenários criminosos e pecaminosos nos livros de ocorrência de uma escola pública índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478

Resumo

FISCHER, Rosa Maria Bueno. Problematising ways of seeing: media and educational research. Rev. Bras. Educ. [online]. 2002, n.20, pp.83-94. ISSN 1413-2478.  http://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782002000200007.

This article presents and discusses a methodological proposal for investigating media, especially television products, in the educational field. With theoretical support from authors like Foucault, Deleuze, Beatriz Sarlo and Martín-Barbero, I argue for investigations into audio-visual language that seek to describe discourses circulating as hegemonic truths, in order to produce determined ways of subjectivation. Analysis of discourse, related to media products, works as a "tool" for describing practices of discourse and non-discourse about ways of seeing in contemporary life.

Palavras-chave : media; reception; analysis of discourse; educational research; subjectivation.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons