SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25A constituição das interações em sala de aula e o uso do livro didático: análise de uma prática de letramento no primeiro cicloQuinze anos de ciclos no ensino fundamental: um balanço das pesquisas sobre sua implantação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478versão On-line ISSN 1809-449X

Resumo

FRANCO, Creso. Cycles and literacy in the early years of primary education. Rev. Bras. Educ. [online]. 2004, n.25, pp.30-38. ISSN 1413-2478.  http://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782004000100004.

The article presents and criticises the sources that provide elements for measuring the relative prevalence of the organisation of schooling in cycles in the Primary Education in Brazil. It discusses perspectives that solve methodological problems present in many surveys that make use of those sources. Also, based on those sources, it describes the recent status of the policies implanted in the State and Municipal Secretaries in the Brazilian capital cities. With reference to cycles in the early years of Primary Education, it discusses the potentials and limits of quantitative research that try and evaluate the impact of cycles in Brazilian education.

Palavras-chave : cylces and literacy; primary education; statistical sources.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons